שאלות ותשובות


מה כלול בתהליך?

התהליך הינו תהליך ליווי צמוד לאורך כל הדרך, החל מרגע יצירת הקשר הראשוני עימנו.

התהליך עצמו כולל את הפגישות הפרונטליות בקליניקה ואת כל הליווי מסביב

  • פגישות פרונטליות
    1. פגישה ראשונה - פגישת אבחון, פגישה חשובה ביותר ועמוסה במידע, בה עושים היכרות ראשונית על אורח החיים (מי מבשל, מה אוהבים לאכול, סוג עבודה וכד'), עוברים על בדיקות הדם, מודדים גובה, חילוף חומרים במנוחה (מטבוליזם), משקל והרכב גוף (כולל אחוזי שומן), קביעת מטרות ובניית תפריט ראשוני.

    2. פגישות מעקב - פגישה אחת לשבועיים, בה אנו עושים את מדידת משקל ומדידת הרכב גוף, משנים את התפריט בהתאם לצורך ולומדים על אחד משלל הנושאים החשובים והמעניינים שלנו (שינה, אימונים, אדפטציות מטבוליות, חלבונים ועוד)

  • ליווי לאורך כל הדרך
    החלק החשוב ביותר בתהליך. כל שאלה, תהייה, מיתוס, עדכון, בלת"מ, שינוי שגרה, רצון לשנות ולגוון (טוב, הבנת...), אנחנו כאן. מענה בטלפון, בווטסאפ ובמייל, איזו דרך שנוחה לך, העיקר לעדכן ולשאול.
    בנוסף, עוד הפתעות כמו סרטוני "מידקה" (מידע בדקה) לשבירת מיתוסים ומידע מעניין נוסף.
כחלק מהתהליך, אנו מספקים גם קורס דיגיטלי חינם הכולל המון נושאים שנדבר עליהם לאורך התהליך.

אנחנו מאמינים בשילוב של פגישות פרונטליות ועדכונים שוטפים - גם התעניינות מהצד שלנו, וגם עדכונים ושאלות מהצד שלך.

רוצה להתחיל תהליך אמיתי? יש ללחוץ כאן​​​

האם ניתן לשאול שאלות תוך כדי התהליך?

בוודאי! לא רק שאפשר, גם רצוי.
מניסיון עם אלפי מטופלים, אפשר להגיד בצורה די ברורה -
ככל ששואלים אותנו יותר שאלות, כך האדם יותר בתהליך ועולים סיכויי ההצלחה.

* לא, זה לא "חופר" לנו, בדיוק להיפך, אנחנו שמחים ששואלים ומעדכנים

** גם אם את או אתה מסוג האנשים שלא אוהבים לשאול או לא נעים "לנדנד", אל דאגה, אנחנו נדאג שזה יתפוגג לאט לאט :)

מדובר פה בשיתוף פעולה, עדכונים שוטפים ושאלות של שני הצדדים - 
גם אתם אותנו, וגם אנחנו אתכם.

האם אתם מתעניינים בי במהלך התהליך?

ברור! ליווי אמיתי כולל בניית תפריט ומתן מענה לשאלות שלכם,
אך הוא כולל כמובן גם התעניינות מצידנו.

מדובר פה בסוג של "פינג פונג", לאורך כל הדרך אתם שואלים אותנו שאלות, מעדכנים במה שצריך ומבקשים כל מה שצריך. אנחנו, עושים בדיוק את אותו הדבר, אבל קצת יותר ;)

כמו שאומרים, בואו נתחיל ותיווכחו בעצמם...

בדיוק הליווי שמתאים לי! איך מתחילים?​​​


האם התהליך כולל רק תזונה או גם אימונים?

התהליך עצמו כולל בניית תפריטים ושינויים שלו לאורך כל הדרך, בהתאם לצורך של כל אחת ואחת.

במסגרת התהליך אנו גם בונים תכנית אימונים, אם יש רצון מצידך, בהתאם לצורך, כל אחד בהתאם לרמת הכושר שלו:

  • תכנית אימונים לחדר כושר / לבית / לפארק
  • ארגון האימונים וניהול עומסים נכון 
  • הסבר והכוונה על התחלת אימונים או הליכה, במידה ולא מתאמנים עדיין

האם אפשר לרדת במשקל גם בלי להתאמן בכלל?

כפי שנלמד בתהליך, שינוי במשקל הוא פונקציה של כמות האנרגיה שאנו מוציאים לעומת כמות האנרגיה שאנחנו מכניסים. במילים אחרות, כמה אנחנו זזים לעומת כמה אנחנו אוכלים.

בהחלט, ניתן לרדת במשקל גם ללא ביצוע אימונים כלל.
אולם, כמובן שגם מבחינת ירידה במשקל בצורה איכותית וגם מבחינה בריאותית, אנו נעדיף לשלב אימונים לאורך הדרך.

נדבר על זה, נלמד על זה ונבין את זה במשך התהליך ;)

מה זה הקורסים הדיגיטליים וכמה הם עולים?

הקורסים הדיגיטליים שלנו כוללים עשרות סרטונים במגוון נושאים חשובים:
כיצד מבצעים ירידה במשקל בצורה איכותית, חשיבות שינה, מאגרי נוזלים, אימונים, פעילות גופנית לא יזומה, אדפטציות מטבוליות (מה השינויים שחלים בעקבות ירידה במשקל), שתייה והתייבשות, פחמימות, חלבונים, שומנים, עצירות ושלשול (פעילות מעיים תקינה), דגנים מלאים וסיבים תזונתיים, מנגנוני רעב ושובע, ועוד.


הסרטונים הם בהתאם למחקרים בספרות המדעית ובהתאם למחקר העדכני ביותר, אך עדיין מונגשים בצורה ברורה, קלילה ומעניינת :)

הקורסים הדיגיטליים ניתנים במתנה למי שעובר אצלנו תהליך


נשמע מעולה, אני רוצה להתחיל!​​​

כמה זמן אורך התהליך?

משך התהליך משתנה בין אדם לאדם, ותלוי במספר גורמים:

  • מטרות אישיות
    האם המטרה לרדת במשקל ובאחוזי השומן -
    אם כן, הרי שיש הבדל בין ירידה של 4-5 ק"ג לבין ירידה של 30-40 ק"ג

    האם המטרה היא עלייה במסת השריר -
    אם כן, הרי שתהליך זה צפוי להימשך מספר חודשים משמעותי,
    הרי שעלייה במסת השריר דורשת לרוב יותר זמן מירידה בשומן.

  • קצב ירידה
    קצב הירידה שנגדיר (בהתאם למספר פרמטרים) וקצב הירידה בפועל יקבעו תוך כמה זמן נגיע לתוצאות הרצויות.

  • שימור התוצאות
    חלק משמעותי מהתהליך הוא להצליח לשמר את התוצאות שנגיע אליהן.
    שלב השימור הינו חלק בלתי נפרד מהתהליך ומשך שלב זה משתנה בין אדם לאדם.
בכל אופן, כפי שניתן להבין, תהליך אמיתי של שינוי המשקל והרכב גוף, יחד עם שינוי ההרגלים ואורח החיים, הינו תהליך שדורש זמן.

אצלנו, ההתחייבות לתהליך היא למינימום ארבעה חודשים

אני רוצה לעשות תהליך אמיתי! איך ממשיכים מכאן?




האם אפשר לעשות רק תפריט בודד?

כפי שניתן להבין מההסבר עבור "כמה זמן אורך התהליך?", תהליך אמיתי דורש זמן.

תפריט בודד יכול להתאים בחלק מהמקרים, אולם תפריט נכון ומדויק הוא תפריט דינמי המשתנה עם הזמן, בהתאם לגורמים שונים, כמו:

1. שינויים שחלים על כל אחד ואחת במהלך התהליך
כמו בחיים, גם בתהליך עצמו צפויות תקופות פשוטות יותר, כמו שגרה, או מורכבות יותר, כמו תקופת מבחנים, מעבר דירה, טיסה לחו"ל, שינוי עבודה, חופש גדול, חגים וכד'.
דבר זה דורש היערכות מראש וגם תוך כדי תנועה, מה שיביא לשינויים בתפריט כנראה.

2. שינויים במשקל ובפעילות הגופנית 
לדוגמה, תפריט שיתאים למשקל מסוים עם המון פעילות גופנית, כנראה שלא יתאים כאשר המשקל ישתנה ואם פתאום הפעילות הגופנית תופחת משמעותית.
לכן, יש צורך לבצע התאמות בהתאם לשינויי המשקל והאימונים.

3. שינויים במטרות או בקצב הירידה
לעיתים יש צורך ורצון להגביר (או להאט) את קצב הירידה, בנוסף שהמטרות עצמן עשויות להשתנות תוך כדי התהליך. מכאן, שיש צורך לעשות שינויים בתפריט על מנת שנוכל לעמוד בקצב החדש שאנו מגדירים.

כפי שניתן להבין, אנו לא מאמינים בתפריט בודד שיתאים לאורך זמן, אלא בתפריט ורסטילי בהתאם לשינויים השונים שחלים במהלך התהליך.



האם ניתן להגיע לפגישה רק פעם בחודש?

בהתאם לניסיון שלנו עם אלפי לקוחות, ובהתאם למספר לא מבוטל של מחקרים, יש קשר ברור בין תדירות הפגישות לבין הצלחה בתהליך.

בתהליך אמיתי, פגישה אחת ל-3-4 שבועות עלולה להוות מכשול. על מנת להיות עם "אצבע על הדופק" ולשמור על רמת אנרגיה ומוטיבציה גבוהה, יש צורך להיפגש בפרק זמן קטן יותר.

לכן, אנו מאמינים בפגישה אחת לשבועיים, שכן זה פרק זמן אופטימלי -
מצד אחד, זה מספיק זמן על מנת שיחולו שינויים במשקל ובשומן, ומצד שני, זה לא יותר מדי זמן שבו "הולכים לאיבוד" בתהליך ויוצאים מאיזון.




מה קורה אחרי 4 חודשים?

כפי שניתן להבין מההסבר על "כמה זמן אורך התהליך?", מינימום ההתחייבות לתהליך הוא ארבעה חודשים, וההסבר מסביר מדוע.

לשמחתנו, הרוב המכריע של הלקוחות ממשיך איתנו יותר מארבעה חודשים,
כל אחד ושיקוליו האישיים (רצון לרדת עוד במשקל / מעבר לשימור / יש עניין להמשיך ללמוד עוד מהתהליך (על תזונה נכונה, אימונים, שינה, שינויים פיזיולוגיים ועוד) / רצון להמשיך לקבל ליווי וסיבות נוספות.

יופי! איך מתחילים?​​​

כיצד בודקים אחוזי השומן ועד כמה זה מדויק?

עם איזה מכשיר בודקים את אחוזי השומן?
בקליניקה אנו משתמשים במכשיר ה-mBCA של חברת Seca, המבוסס על טכניקת עוכבה חשמלית, בעל טווח רחב של תדירויות, מ-1 ועד 1000kHz.

מה המכשיר בודק?
המכשיר בודק את הרכב הגוף בחלוקה הבאה:
שומן - אחוזי שומן ומסת שומן (כמה ק"ג שומן יש בגוף)
שריר - אחוזי שריר ומסת שריר
נוזלים - כמות נוזלים בתוך התא ומחוץ לתא (עוזר להבין טוב יותר את השינויים במשקל)

מה רמת הדיוק של המכשיר?
רמת הדיוק של המכשיר היא גבוהה ביותר. מחקר מהשנים האחרונות מצא כי רמת הדיוק של המכשיר דומה מאוד לטכניקות מתקדמות אחרות כמו מכשיר ה-DEXA ולשיטות ה-D2O ו-ADP.

במחקר נמצא כי רמת הדיוק הייתה 98% (R2=0.98)


בא לי לדעת מהם אחוזי השומן שלי, מה עושים?​​​

כיצד בודקים חילוף חומרים במנוחה (מטבוליזם)?

בדיקת חילוף חומרים במנוחה (מטבוליזם) נעשית בקליניקה בעזרת מכשיר ה-Fitmate של חברת Cosmed.
מדובר באחד המכשירים המדויקים בעולם, כך שאין צורך לשער כמה קלוריות אנחנו "שורפים" במנוחה, אלא אנו מודדים זאת בצורה מדויקת ביותר.

מדוע יש להגיע בצום לפגישה הראשונה?

בפגישה הראשונה אנו עושים אבחון הכולל בין היתר מעבר על בדיקות דם, בדיקת הרכב גוף (אחוזי שומן, מסת שריר ונוזלים) וכן בדיקת חילוף חומרים במנוחה (מטבוליזם).

מטרת הבדיקה היא לראות כמה כל אחד ואחת שורף בזמן מנוחה, ועל כן יש צורך לדמות ככל שניתן מצב של מנוחה: להגיע בצום של לפחות 8 שעות ולא לאחר ביצוע פעילות גופנית.


הבנתי, נשמע אחלה, אני רוצה להתחיל!​​​

האם חובה לעשות בדיקות דם לפני התהליך?

אכן. ישנה חשיבות כפולה לעשות בדיקות דם לקראת התהליך:

1. לזהות האם ישנם מדדים הדורשים התייחסות, כמו כולסטרול גבוה, אנמיה, תפקוד לקוי של בלוטת התריס, אנזימי כבד גבוהים ועוד, על מנת שנתייחס אליהם בתהליך וננסה לשפר אותם.

2. לדעת מהו המצב ההתחלתי על מנת שנוכל להשוות עם תוצאות בדיקות נוספות דם לאחר מספר חודשים.
למשל, אם נעשה בדיקות דם רק לאחר מספר חודשים בתהליך, ופתאום נזהה שרמת ההמוגלובין נמוכה, מה נסיק?
- האם ההמוגלובין נמוך בגלל השינוי בתזונה? (כלומר, היה תקין והוא ירד בגלל התזונה)
- האם ההמוגלובין השתפר בזכות התזונה? (כלומר, היה נמוך עוד יותר והשתפר בזכות התזונה)

בקיצור, חובה עלינו להתחיל את התהליך עם בדיקות דם מקיפות ועדכניות ככל שניתן.

אילו בדיקות דם צריך לעשות? ניתן להשאיר פרטים ונחזור אליך עם הסבר😇​​​

יש לי בדיקות דם מלפני שנה, האם זה בסדר?

על מנת להתחיל את התהליך יש צורך בבדיקות דם עדכניות ככל שניתן,
לא יותר מחצי שנה אחורה.

עם זאת, ישנן בדיקות מסוימות שקופת החולים מאשרת רק אחת לשנה (כמו תפקוד בלוטת התריס, ויטמין D וכולסטרול - תלוי בקופת החולים), כך שבמקרים של המדדים הספציפיים הללו, גם בדיקות דם שנה אחורנית מספיקות.

היכן אתם ממוקמים וכיצד ניתן להגיע?

הקליניקה שלנו נמצאת ברחוב יהושע הצורף 7, באר שבע.

דרכי הגעה:

1. רכב - חניה גדולה צמודה לבניין, ובחינם.
ניתן לרשום בוויז או בגוגל מפות את הכתובת עצמה או לרשום:
אמיר וינוגרד - דיאטן קליני וספורט

2. רכבת - הקליניקה ממוקמת מספר דקות הליכה מרכבת באר שבע צפון.

3. אוטובוס -
מספר גדול של קווי אוטובוס  יביאו אתכם ליעד: 
  • קווים עירוניים: 2, 2א, 5, 14, 16, 25 ו-34
  • קווים בין עירוניים: 10, 20, 21, 26, 28, 30, 37, 49, 50, 62, 67, 70, 164, 250, 252, 253, 254, 384, 386, 440 ו-455
מומלץ להשתמש באחת מהאפליקציות (כמו מוביט) על מנת להבין את הדרך המהירה ביותר להגיע אלינו.



האם יש נגישות לבעלי מוגבלויות?

בבניין יש מעלית, כך שישנה נגישות לבעלי מוגבלויות.