14 Apr
14Apr

חלק א' - ערב החג עצמו

1. לא להגיע רעבים לארוחת החג?! מצד אחד, הניסיון לחסוך קלוריות לאורך היום, לרוב האנשים לא עובד, וזה גורם "להתנפל" יותר על אוכל. לכן, במקרים כאלו, מומלץ לאכול לאורך היום כמו ביום רגיל. 

מצד שני, אם אתם מסוג האנשים שכן יכולים לאכול מצומצם יותר לאורך היום, ועדיין לאכול בצורה מבוקרת בערב, אז זאת בהחלט אופציה טובה לשמור את רוב הקלוריות לארוחת החג. 

2. תשלטו באוכל ולא האוכל ישלוט בכם

על השולחן קיים מבחר גדול של מאכלים. לכן, לפני שמתחילים, כדאי להסתכל על כל השולחן ורק אז להחליט מה לאכול. 

בנוסף, אחרי שהתחלתם לאכול, נסו לעצור לפחות פעם אחת, להניח את הסכו"ם, לשתות כוס מים (אין בעיה לשתות תוך כדי) ואז להמשיך לאכול.

3. קינוחים- הארוחה עצמה הסתיימה, אתם כנראה שבעים (אגב, נסו לסיים את ארוחה שבעים ולא "מפוצצים") מה עכשיו? 

נסו לבחור קינוח אחד שממש בא לכם, לקחת ממנו כמות סבירה שאתם יודעים שתספיק לכם, וזהו. זה שגם אכלתם קינוח וגם אתם קבעתם איזה קינוח וכמה ממנו, יגרום לכם סיפוק אדיר. נסו אותנו.


*אגב, אם אתם אלו שמארחים את החג, חלקו בסוף הארוחה בין האורחים את מאכלי החג והקינוחים, כך שכמה שפחות מזה יישאר אצלכם כי מה שיישאר אצלכם, אתם כנראה תאכלו...וסליחה מהאורחים :)


חלק ב' - חול המועד

נגמר החג עצמו, וכנראה שאכלתם קצת יותר ממה שתכננתם. אז מה עושים עכשיו? יש לכם 2 אופציות: 

אופציה א': להגיד לעצמכם -  "טוב, החג הזה אבוד, וגם ככה אנחנו נוסעים" /"אין לי זמן להתאמן" / "יש חג שני עוד כמה ימים" / ... "אני כבר אתחיל אחרי שבוע הבא" 


אופציה ב': להגיד לעצמכם -  "טוב, אני רוצה למזער נזקים, אבדוק מתי החד"כ פתוח" / "אנסה לחזור לתזונה הרגילה שלי" / "אארגן אוכל לטיול שלנו" / ... "בקיצור, אני חוזר לעצמי מעכשיו" 


איזו אופציה אתם בוחרים? תזכרו תמיד - הנזק האמיתי הוא לא מה שקרה בארוחה אחת או בסופ"ש אחד, אלא מה שקורה לאחר מכן, בפרק הזמן עד שאתם מחליטים לחזור לעניינים ולשליטה 

ולמי שרוצה לחזור לעניינים כבר עכשיו, הנה ערכים קלוריים של מספר מזונות הקשורים לפסח: