09 Aug
09Aug

אימונים

לאימונים יש המון יתרונות בריאותיים,  ולא נרצה לוותר עליהם כמובן. אבל , פעמים רבות אנשים אוכלים יותר אחרי אימונים - בגלל ש"מגיע לי" או כי הרעב עולה מה שמקזז את הקלוריות שנשרפו באימון.

אוכל בריא

כמובן שאוכל בריא מומלץ כהנחיה כללית לאוכלוסייה, ונרצה לרדת במשקל בעזרת מזונות שמוגדרים "בריאים", שכן הם מספקים לגוף נוגדי חמצון, סיבים, שומנים חיוניים, חלבון ועוד.  

עם זאת, האכילה הבריאה עצמה לא מבטיחה ירידה במשקל, כי במזונות בריאים יש לעיתים כמות קלוריות גדולה, כמו אבוקדו, שמן זית, סלמון, אגוזי מלך ועוד, מה שבסופו של דבר מעלה את כמות האנרגיה שאוכלים, וגורם לנו לא לרדת במשקל.

סופי שבוע

בסופי שבוע השגרה משתנה לחלוטין -פחות עבודה, יותר אכילה משפחתית ו/או טיולים, מה שמביא לצריכה גדולה של קלוריות, גם אם מספר הארוחות עצמו הוא קטן.

שימו לב 

ארוחת בוקר במסעדה, שישי צוהריים בבית, ארוחת שישי בערב, פיצוחים ופירות אחרי ארוחת שישי, עוגה בשבת בבוקר צוהריים של שבת בבית, מסעדה במוצ"ש. כל ארוחה כזאת יכולה בקלות להגיע ל-1,000 קלוריות וכך, להביא לזה שהסופ"ש מבטל לגמרי כמה ימים של עבודה קשה במהלך השבוע.

מסעדות

כמובן שצלחת פסטה, חצי מגש פיצה או המבורגר, למשל, יכולים להגיע לכ-1,000 קלוריות או יותר (כל אחד מהם). אבל, גם אוכל מומלץ יותר כמו סלט במסעדה, יכול להגיע לכמות קלוריות גבוהה מאוד -בקלות ל-700-800 קלוריות. צריך לזכור שאת המסעדה מעניין דבר אחד -שיהיה לכם טעים. לא בריא ולא דל קלוריות.

רטבים וצורת הכנה

בהמשך לסעיף הקודם, גם במסעדות, אבל גם בהכנה ביתית, אנו נוטים להוסיף המון רטבים ושמן בבישול. שימו לב, כף שמן זית, כף טחינה, כף מיונז, כל אחד מהם שווה לכ-100 קלוריות. ככה למעשה, אפשר להפוך ארוחה טובה של נניח 500 קלוריות, לארוחה של 900 קלוריות- וזה משמעותי.  

שינה

אנשים נוטים לזלזל בשינה. כאשר יש פגיעה באיכות השינה (כמו התעוררויות בלילה) וכמובן בכמות השינה (ההמלצה היא 7 שעות), הגוף משדר עייפות ורעב, מה שגורם לנו לזוז פחות ולאכול יותר, וזה כמובן הורס את הירידה במשקל (מעבר לפגיעה הבריאותית בשינה לא טובה).